دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
02 آبان 1399 - 20:59

خط و نشان دولت فرانسه علیه مسلمانان؛ متهم در مقام مدعی‌العموم

در حالی که توهین به مقدسات مسلمانان، اسلام هراسی و وجود تبعیض و فقر در میان جامعه مسلمانان فرانسه یکی از عمده‌ترین ابزار‌های مورد استفاده گروه‌های تروریستی تکفیری برای جذب نیرو از میان این افراد بوده است دولت فرانسه برای از حل ریشه‌های بنیادین رشد افراط گرایی که همان تبعیض ساختاری و محدودیت‌ها علیه عقاید مسلمانان می‌باشد همانند همیشه به پاک کردن صورت مسأله روی آورده اند.
کد خبر : 7511

پایگاه رهنما :

طی روزهای گذشته قتل معلم فرانسوی که ظاهراً به دلیل اقدام توهین آمیز نشان دادن کاریکاتور پیامبر مکرم اسلام در مدرسه به دانش آموزانش و توسط یک فرد مسلمان صورت گرفته است، به صورت گسترده ای در فضای سیاسی و رسانه ای فرانسه بازتاب داشته است. در این میان دولت فرانسه که بار دیگر بهانه ای برای دمیدن بر آتش اسلام هراسی یافته است به بهانه مقابله با آنچه مکرون "افراط گرایی اسلامگرا" عنوان کرده است یک گروه طرفدار آرمانهای ملت فلسطین و ضدصهیونیستی را که گفته می شود نزدیک به جریان حماس می باشد غیرقانونی اعلام کرد.

امانوئل ماکرون روز سه شنبه گفت که یک گروه طرفدار حماس در فرانسه به دلیل "دخالت مستقیم" در سر بریدن یک معلم تاریخ در خارج از پاریس منحل خواهد شد.

وی گفت كه تصمیم برای تعطیلی "مجموعه شیخ یاسین" كه از آرمان فلسطین حمایت می كند و به نام بنیانگذار سازمان حماس مستقر در غزه نامگذاری شده است، در جلسه روز چهارشنبه كابینه اتخاذ خواهد شد.

اگرچه این ادعا تاکنون در هیچ دادگاهی اثبات نشده و تاکنون تمامی اقدامات تروریستی سالهای اخیر در خاک فرانسه و اروپا را وابستگان به گروه‌های تکفیری بویژه داعش صورت داده اند- که عقاید آنها از سوی اکثریت جامعه مسلمانان در جهان رد می می‌شود- اما دولت فرانسه به دنبال خراب کردن وجهه مسلمانان بویژه گروه‌های مقاومت می باشد.

عبدالحکیم سفریویی ، بنیانگذار این گروه شیخ یاسین، در حال حاضر به دلیل انتشار ویدئویی در YouTube که در محکومیت اقدام توهین آمیز ساموئل پتی معلم تاریخ به ساحت پیامبر اسلام بود دستگیر شده و در در بازداشت است.

این مرد پس از اینکه دخترش به او گفت چگونه معلمش کارتون های حضرت محمد را نشان داده است ، خواستار این شده بود که پتی اخراج شود.

اما در حالی که توهین به مقدسات مسلمانان، اسلام هراسی و وجود تبعیض و فقر در میان جامعه مسلمانان فرانسه یکی از عمده ترین ابزارهای مورد استفاده گروه‌های تروریستی تکفیری برای جذب نیرو از میان این افراد بوده است دولت فرانسه برای از حل ریشه‌های بنیادین رشد افراط گرایی که همان تبعیض ساختاری و محدودیتها علیه عقاید مسلمانان می باشد همانند همیشه به پاک کردن صورت مسأله روی آورده اند.

در این راستا ماکرون که با کمک کرونا توانست از بحران اعتراضات بزرگ جلیقه سبزها نجات پیدا کند و اکنون به شدت برای بهتر کردن وجهه خود در افکار عمومی تلاش می‌کند، در هنگام بازدید از حومه پاریس و ماکن روی دادن جنایت گفت: "همشهریان ما انتظار اقدام دارند. این اقدامات افزایش خواهد یافت. "

 

منبع: الوقت

ارسال نظرات